Het goede gesprek met je medewerker

null
Met deze training werk je aan Sociale Vaardigheden, Verandervermogen, Eigen Regie (Matchcare TalentWheel©).

Persoonlijke en vakmatige ontwikkeling is een continu, cyclisch proces

Niet de organisatie, maar de medewerker zelf is verantwoordelijk voor zijn ontwikkeling binnen zijn werk en loopbaan. Wat wil ik naar toe in mijn werk? (doelen) en wat is daarvoor nodig? (ontwikkeling)

Meestal spelen deze vragen zich af binnen de context van een organisatie.

Binnen organisaties wordt meer en meer ingezet op wendbaarheid, flexibiliteit en zelfsturing. Van medewerkers (en teams) wordt meer verantwoordelijkheid verwacht als het gaat om hun eigen toegevoegde waarde. Een medewerker zal dus steeds nadrukkelijker zelf aan het stuur moeten gaan zitten van zijn werk, zijn loopbaan en zijn ontwikkeling.

Voor jou als leidinggevende vraagt dat ook om een andere aanpak. Allereerst ben je gericht op het in lijn brengen van de doelen en acties van medewerkers met de gewenste organisatiedoelen (Taakniveau). Ook ligt er de uitdaging om medewerkers te stimuleren in deze beweging en uit te dagen steeds weer nieuwe stappen te zetten (Procesniveau). Tot slot is het ook belangrijk om als leidinggevende focus te houden op de persoon zelf (Relatieniveau). Door continu met elkaar ‘het goede gesprek’ aan te gaan ontstaat er een proces waarin beiden hun verantwoordelijkheid kunnen nemen en invullen. Tijdens deze workshop gaan we in op de elementen van ‘het goede gesprek’ en wat dit voor jou als leidinggevende betekent.

Wat aan bod komt
Tijdens deze workshop staan we stil bij diverse elementen en dilemma’s die je als leidinggevende tegenkomt bij ‘het goede gesprek’. Naast de gesprekken met een formeel tintje wordt het steeds belangrijker om continu in dialoog te zijn met medewerkers en zo aandacht te hebben voor iemands ontwikkeling, houding en gedrag. Hoe voer je het echte gesprek? Hoe zorg je dat de medewerker hier zelf actie in gaan ondernemen en hoe blijf je zelf bij je eigen verantwoordelijkheden en neem je niet de aap op jouw schouder?

Wat is ‘een goed gesprek’, welke onderwerpen komen ter sprake en hoe verschilt dit van een meer traditionele HR-cyclus?
• Invulling geven aan 3 pijlers ( ‘Toekomstperspectief’, ‘Motivatie’ en ‘Vaardigheden’ die centraal staan tijdens deze gesprekken
• Jouw rol als leidinggevende in deze gesprekken? Welke dilemma’s en belemmeringen spelen mee?

Kortom, we reflecteren op ‘het goede gesprek’ en we onderzoeken jouw mogelijkheden als manager.

Wat levert het op
Na afloop van deze workshop weet je wat ‘een goed gesprek’ is. Je hebt kennis van de onderwerpen die hierbij aan bod komen, en je hebt meer beeld bij hoe je invulling kan geven aan jouw rol binnen dit gesprek.

Type                       : Incompany
Doel training      : Managers voorbereiden op het goede gesprek
Groepsgrootte   : minimaal 4, maximaal 10 deelnemers
Voorbereiding    : Persoonlijke reflectieopdracht
Duur                       : 1 dagdeel
Locatie                  : Incompany of door Matchcare verzorgd
Prijs                        : € 1500,- ex btw en locatiekosten

Contact

Wil je meer informatie over de training ‘het goede gesprek met je medewerker?’ Vul hieronder je gegevens in en we nemen z.s.m. contact met je op.

Privacy Instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Je kunt hiervoor onze Privacy Verklaring raadplegen. Hieronder kun je je voorkeuren instellen.