Leestijd: 3 minuten
Senzer CASE Matchcare Szeebra

SZeebra: dé digitale ruggengraat van onze dienstverlening (Case Senzer)

Het SZeebra platform. Een groot aantal medewerkers werkt ermee, voor anderen is het een van de termen die je regelmatig hoort. Wat is het precies en waar gebruikt Senzer het voor? Bas Lassing, manager Diagnose a.i., legt uit. “Het werkt snel en makkelijk en helpt zowel inwoners als professionals.”

Wat is SZeebra?

Het SZeebra Platform, een instrument dat:

  • de professional in staat stelt om op een uniforme wijze een intake uit te voeren;
  • de participatiemogelijkheden van de klant in kaart brengt;
  • met het nieuw verworven inzicht de (arbeids)participatie vergroot;
  • de zorgvragen in kaart brengt;
  • de diagnose, begeleiding en bemiddeling van werkzoekenden ondersteunt;
  • de positie van de klant op de participatieladder vaststelt en de te verwachten trede aangeeft;
  • de loonwaarde-indicatie aangeeft;
  • voor de werkzoekende een traject met één of meerdere activiteiten voorstelt.

“SZeebra is in wezen de digitale ruggengraat van onze dienstverlening. Via dit digitale platform is al onze kennis over de werkzoekende/ uitkeringsgerechtigde en diens traject toegankelijk en kunnen we die informatie delen. Niet alleen binnen onze eigen organisatie maar ook met samenwerkingspartners – binnen de kaders van de AVG, natuurlijk. Daarnaast zijn alle beschikbare leerwerkplekken en vacatures via SZeebra inzichtelijk. Kortom: alle benodigde kennis en informatie is op één plek te vinden. SZeebra verbindt alle betrokken professionals met de klant en met elkaar!”

Beter inzicht en alles op één plek

“Niet alleen is alle relevante info nu op één plek te vinden, ook heeft de professional nu méér informatie tot zijn beschikking dan voorheen. Zo hebben we steeds beter inzichtelijk wat iemand kan en welke oplossingen voor hem of haar beschikbaar zijn. Het beeld is breder. De participatiecoach heeft nu ook een tegel van Uitkering en weet daardoor of er een lopende uitkering is. Beknopte gegevens die relevant zijn, zijn inzichtelijk. Maar ook echt alleen de gegevens die relevant zijn voor jou in jouw functie, en zolang als die relevant zijn.”

Juiste info, juiste mensen, juiste beslissingen, juiste moment

“Weet je wat SZeebra zo bijzonder en belangrijk maakt voor onze organisatie? Met dit platform krijgen de juiste mensen de juiste informatie om de juiste beslissingen te nemen op het juiste moment. En voor de ene werkzoekende/uitkeringsgerechtigde is dat werk, voor de andere ondersteuning op andere wijze. De infovoorsprong die onze professionals hebben zorgt ervoor dat ze de juiste beslissingen nemen. De kracht is dat je met elkaar deelt wat je aan het doen bent en de informatie transparant opslaat.”

Meer informatie over wat SZeebra voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op. We staan u graag te woord. Meer informatie vindt u ook in onze brochure.

Bas Lassing en zijn rol bij Senzer en Matchcare

Naast zijn werk bij Senzer en Matchcare is hij betrokken bij verschillende organisaties in Den Bosch op het gebied van cultuur en theater. Deze wereldreiziger en vliegtuigfanaat – ‘dat is de nerd in mij’ – gaat graag op vakantie naar Boeing in Canada of een weekendje Airbus in Toulouse. Ooit begon hij als trainer en sinds 2002 werkt hij bij Matchcare als adviseur sociaal domein, interim manager en landelijk adviseur loonwaarde. Sinds 2014 is hij betrokken bij de vorming van Senzer als informatie-adviseur primair proces en voerde hij diverse klussen uit voor het MT van Arbeidsintegratie. Sinds juni is hij waarnemend manager Diagnose.

Bron: Senzer 

Ook interessant voor jou?

Privacy Instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Je kunt hiervoor onze Privacy Verklaring raadplegen. Hieronder kun je je voorkeuren instellen.