Workshop Klantprofielen

 

Een belangrijk onderdeel van het werk van de klantmanager is het maken van de juiste keuzes met betrekking tot het vervolgtraject van een klant. Het klantprofiel is hierin een instrument dat helpt deze juiste keuze te kunnen maken. Hoe komt u tot een passend klantprofiel?

 

Categorie:

Beschrijving

Een belangrijk onderdeel van het werk van de klantmanager is het maken van de juiste keuzes met betrekking tot het vervolgtraject van een klant. Het klantprofiel is hierin een instrument dat helpt deze juiste keuze te kunnen maken. Hoe komt u tot een passend klantprofiel?

Hoe werkt het?
Matchcare bespreekt samen met u welke klantprofielen en termen u in uw gemeente op dit moment hanteert voor de indeling van uw klantengroep. Ook spreken wij af waarom de informatie wordt vastgelegd voor managementdoeleinden.

In de workshop behandelen we welke uitvraag noodzakelijk is om tot een juist klantprofiel te komen. Ons uitgangspunt hierbij is het methodisch werken. Op deze manier kunnen al uw medewerkers op een eenduidige wijze een klantprofiel vaststellen. Na de workshop stelt Matchcare de handleiding ‘klantprofielen’ beschikbaar voor klantmanagers.

Hoe lang duurt het?
De workshop duurt een halve dag.

Wat kunt u na deze workshop?

  • U weet welke uitvraag van belang is voor het vormen van het klantprofiel.
  • U kunt eenduidig klantprofielen vastleggen en zelfstandig met behulp van het advies uit SZeebra een afweging maken wat de beste vervolgstap is voor het traject van de klant.
  • U kunt de klant het best passende traject aanbieden.
  • U rapporteert op de juiste wijze aan het management en bestuur t.b.v. stuur-en bestandsinformatie.
  • U kunt individuele trajecten en instrumenten gerichter inkopen.
Contact opnemen