Traject SZeebra Kwaliteitscontrole

 

Met SZeebra Diagnose heeft u een goed instrument in handen om de situatie van klanten vast te stellen en de vorderingen te meten. Om de kwaliteit van de diagnoses te borgen, bieden wij uw klantmanagers een begeleidingstraject aan.

 

Categorie:

Beschrijving

Met SZeebra Diagnose heeft u een goed instrument in handen om de situatie van klanten vast te stellen en de vorderingen te meten. Of het nu gaat om jongeren, nieuwkomers, kansrijke klanten of klanten met een (zeer) grote afstand tot de arbeidsmarkt; u wilt een volledig beeld van de persoon, zijn omgeving en zijn mogelijkheden. De kwaliteit van een diagnose is van belang om de volgende redenen:

  • Uw management moet kunnen vertrouwen op de stuurinformatie.
  • Uw klantmanagers moeten eenvoudig een volledig dossier kunnen overdragen.
  • Uw klanten hebben recht op een volledig en professioneel diagnoserapport.

Om de kwaliteit van de diagnoses te borgen, bieden wij uw klantmanagers een begeleidingstraject aan.

Hoe werkt het?
De begeleider van Matchcare start met een werkplekobservatie. Hij is op de achtergrond aanwezig bij het diagnosegesprek en geeft tips en adviezen ter verbetering van de invoer van gegevens in SZeebra. De rapporten worden gecontroleerd op volledigheid, consistentie en helder en logisch rapporteren. Tijdens het traject vinden er intervisiebijeenkomsten plaats, waarin uw klantmanagers ervaringen met elkaar delen onder begeleiding van Matchcare. Het traject wordt afgesloten met een slotbijeenkomst waarin de behaalde resultaten worden toegelicht.

Hoe lang duurt het?
De duur van het traject is afhankelijk van het aantal klantmanagers binnen uw team. Bij een groep van 10 klantmanagers duurt het traject gemiddeld 6-8 weken. Indien gewenst kan de kwaliteitscontrole een vast onderdeel worden van uw werkproces. Het vervolgtraject kan ook op afstand worden uitgevoerd door een kwaliteitsmedewerker van Matchcare. De terugkoppeling van de kwaliteitscontrole zal dan gebeuren via de mail. Afhankelijk van het startniveau van de klantmanagers is het ook bespreekbaar de volledige kwaliteitscontrole op afstand door Matchcare te laten uitvoeren.

De voordelen van de kwaliteitscontrole:

  • Klantmanagers zijn getraind in het zorgvuldig rapporteren.
  • Uw klantmanagers ontvangen ondersteuning op de werkplek.
  • Klantmanagers beschikken over rapportages waar zij in het vervolgtraject direct mee verder kunnen.
  • Uw management is voorzien van betrouwbare stuurinformatie.
  • De rapportages vanuit de gemeente naar de klant kennen een professionele uitstraling.
Contact opnemen